OTTO Media

07 WRZ 2020
jola media duza

Branża e-commerce na zachodzie rośnie w siłę i rekrutuje polskich pracowników

Kategoria: News

Pandemia Covid-19 spowolniła globalną gospodarkę i dotknęła niemal każdą branżę w Polsce i Europie. Podczas, gdy większość firm nadal zmaga się ze skutkami zamrożenia gospodarki i obostrzeń dla społeczeństwa, branża e-commerce przechodzi przyspieszoną ekspansję. Sprzedaż online imponująco rośnie, a branża rekrutuje nowych pracowników.

Polski rynek handlu online wciąż jest w fazie wzrostu, ale w Europie e-commerce od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Stan epidemii spowodował jeszcze większy wzrost sprzedaży online, nawet wśród dotychczasowych sceptyków tego rozwiązania.

E-commerce w Polsce i Europie

Branża e-commerce w Polsce rok rocznie notuje dwucyfrowe wzrosty na poziomie 16-18 proc. Jej wartość dla rynku polskiego w 2020 roku szacowana jest na 70 mld zł. Jednak w obecnej sytuacji epidemiologicznej należy spodziewać się jeszcze większych przyrostów. W czasach Covid-19 zakupy przez internet zostały docenione przez konsumentów nie tylko za całodobową dostępność, szybkość i wygodę, ale przede wszystkim za bezpieczeństwo.

U naszych zachodnich sąsiadów sprzedaż online już od kilku lat dystansuje handel tradycyjny. Raport Wordpay Global Payment prognozuje dynamiczny wzrost rynku e-commerce w Europie do 2021 roku. Według prognoz w ciągu najbliższego roku największą dynamikę będzie można zaobserwować w Holandii, Niemczech i we Włoszech. Niderlandy już od kilku lat należą do najbardziej wpływowych państw na rynku e-commerce i zaliczają się do 10 największych rynków e-commerce na świecie.

W Holandii pracownicy logistyki pilnie poszukiwani

Wraz z coraz szybszym rozwojem e-commerce rośnie zapotrzebowanie na pracowników logistyki, którzy obsłużą poszczególne procesy. Bardzo duże niedobory pracowników w tej branży notują nasi zachodni sąsiedzi, jak Holandia, gdzie handel online jest jedną z kluczowych gałęzi gospodarki.

Wpływ pandemii na rynek pracy w Holandii jest znacznie mniejszy niż w Polsce. Ponadto dynamiczny wzrost rynku e-commerce dodatkowo pogłębił niedobory pracowników w branży logistycznej. Należy tutaj pamiętać, że logistyka e-commerce to nie tylko obsługa magazynu, ale także pakowanie, wysyłka i obsługa zwrotów, stąd tak duże potrzeby kadrowe. Czynnikiem, który ułatwia wyjazd i cały proces zatrudnienia jest bez wątpienia brak kwarantanny w Holandii. Dzięki temu pracownicy mogą od razu rozpocząć pracę i nie muszą dysponować dodatkowymi środkami na utrzymanie, które byłyby niezbędne w przypadku dwutygodniowej izolacji” – mówi Patrycja Liniewicz, Managing Director International Recruitment w OTTO Work Force.

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak,
Communication Manager
tel.: 519 687 787
e-mail: jjamiol@ottoworkforce.pl

***

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro.