OTTO Media

15 LUT 2017
werkwijze otto work force

Znaczny wzrost obrotu i zysków OTTO Work Force w roku 2016

Kategoria: News

Obrót netto OTTO Work Force wyniósł w 2016 roku 265 mln euro, co stanowi wzrost o 8,4% w porównaniu do roku 2015. Z kolei wskaźnik EBITDA za rok 2016 wzrósł do 9,7 mln euro, czyli o 54% w porównaniu do roku 2015. Wzrost obrotu i zysku firma zawdzięcza zarówno rosnącemu popytowi na pracowników tymczasowych, wynikającemu z dobrych nastrojów gospodarczych w Holandii, a także dobrym wynikom ekonomicznym OTTO.

 

Kluczowe wyniki finansowe:

  • wzrost obrotu netto grupy w 2016 roku o 8,4% do 265 mln euro (2015: 244,8 mln euro)
  • wzrost EBITDA w 2016 roku o 54% do 9,7 mln euro (2015: 6,3 mln euro)
  • wzrost zysku netto w 2016 roku o 103,4% do 5,9 mln euro (2015: 2,9 mln euro)

Frank van Gool, przewodniczący rady dyrektorów OTTO Work Force: „Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wzrostu obrotu i zysków, osiągniętych w 2016 roku. OTTO znakomicie radzi sobie na płaszczyźnie komercyjnej i zwłaszcza w Polsce i Holandii udało nam się przyciągnąć więcej firm i zwiększyć obrót. Każdego dnia 16 000 doświadczonych i dobrze wyszkolonych pracowników OTTO pracuje na rzecz naszych klientów. Dzięki temu, że nasza specjalizacja obejmuje między innymi logistykę, możemy naszym klientom zapewnić ciągłość i maksymalną efektywność. Przewidujemy, że w nadchodzących latach nasz wzrost się utrzyma.”

 

Wzrost obrotu dzięki branży e-commerce i logistyce

Obroty OTTO wzrosły dzięki zwiększonemu zapotrzebowaniu na pracowników logistyki ze strony przedsiębiorstw działających w branży e-commerce. OTTO specjalizuje się w dostarczaniu pracowników logistyki. Oprócz zmniejszonego wpływu cyklu koniunkturalnego na klientów OTTO, firma skorzystała także z poprawy nastrojów gospodarczych w Europie. W Polsce obrót OTTO wzrósł o ponad 40% ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na pracowników administracyjnych i logistycznych. W ubiegłym roku OTTO przyjrzało się udziałom zysków swoich klientów, co doprowadziło do zwiększenia rentowności firmy. OTTO wzmocniło swoją pozycję rynkową zarówno w Holandii jak i w Polsce.

 

Innowacje

W zeszłym roku OTTO dokonało poważnych inwestycji w innowacje, takie jak Best Match i Virtual Warehousetrainer. Dzięki wdrożeniu nowych metod rekrutacji on-line OTTO zapewnia dalszą poprawę jakości zatrudnianych pracowników. Szkolenie w wirtualnym miejscu pracy sprawia, że pracownicy są jeszcze lepiej przygotowani do swojego nowego środowiska pracy i do rozpoczęcia pracy. Ponadto OTTO opracowało proste narzędzie on-line, dzięki któremu klienci i pracownicy mogą przekazywać swoje opinie. Z pomocą tych danych podnosi się jakość usług, a wraz z nią zwiększa się satysfakcja pracowników i klientów.

 

O OTTO Work Force

Firma OTTO Work Force, zatrudniająca 16 000 pracowników tymczasowych, jest liderem na rynku rekrutacji międzynarodowej. W latach 2014 i 2015 OTTO zostało wybrane w Holandii agencją zatrudnienia roku. Firma posiada 45 oddziałów w Europie Wschodniej, Zachodniej i Środkowej.